“Een bedrijf dat niet investeert in de ontwikkeling van het personeel neemt zichzelf niet serieus” Steve Jobs
Dat heeft hij niet gezegd, ik was er in ieder geval niet bij, maar ik sta hier wel achter. In elk beroep hebben we te maken met veranderingen zoals digitalisering, automatisering en artificial intelligence. Bedrijven zoeken continu naar de next step die producten en bedrijfsvoering kan verbeteren. Het personeel -een aanzienlijk deel van het kapitaal- is daar een belangrijke speler in. Door persoonlijke ontwikkeling krijgen medewerkers een breder en completer beeld van de processen waar zij bij betrokken zijn en kunnen vanuit die positie meer waarde toevoegen aan de invulling van hun functie.
Onboarding is een mooi voorbeeld van kapitalisatie van de medewerker. In kortere tijd kennis en vaardigheden overbrengen naar een nieuw teamlid voorkomt ergernissen, verstoringen en zorgt dat de nieuwe collega sneller volledig inzetbaar is. Het geeft de mogelijkheid om de corporate identity over te brengen en daarmee ook de gewenste mindset. Maak van elke collega ook een ambassadeur van het merk.
Niet elk bedrijf kan, of wil een collega in dienst nemen om zich bezig te houden met het opzetten van een doorlopende leerlijn, het schrijven van content voor trainingen en/of e-learning en het vormgeven aan loopbaan beleid. Dat is jammer, omdat ik er van overtuigd ben dat een goed trainingsaanbod zorgt voor een herkenbaarder merk voor de klanten en overall betere en structurele kwaliteit. Content op maat voor unieke bedrijfsprocessen in een omgeving naar keuze is wat ik onder andere kan bieden.
Ik kom graag in gesprek om te bespreken waar je tegenaan loopt en wat de opleidingsbehoefte is.